ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ
СПОСАБЫ ПАДАЧЫ ЗВАРОТАЎ
Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.
Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур’ерам), з дапамогай паштовай сувязі, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у Кнігу заўваг і прапаноў.
ПРАДПРЫЕМСТВА ПРЫМАЕ, РАЗГЛЯДАЕ І РЭГІСТРУЕ ЗВАРОТЫ:
- вусныя звароты, выкладзеныя ў ходзе асабістага прыёму, пісьмовыя, індывідуальныя і калектыўныя звароты.
- электронныя звароты, пададзеныя з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў;
- індывідуальныя звароты аднаго заяўніка;
- калектыўныя звароты двух і больш заяўнікаў па адным і тым жа пытанні (некалькіх пытаннях);
- звароты, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў, якая знаходзіцца ў прыёмнай генеральнага дырэктара (каб. 418).
Адмова ў прыёме зваротаў не дапускаецца.
ПАТРАБАВАННІ ДА ЗВАРОТАЎ
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- найменне і (або) адрас прадпрыемства альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- пераказ сутнасці звароту; асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
ПІСЬМОВЫЯ ЗВАРОТЫ ЮРЫДЫЧНЫХ АСОБ ПАВІННЫ ЗМЯШЧАЦЬ:
- найменне і (або) адрас прадпрыемства альбо пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
- пераказ сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароту.
Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў Кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.
Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Калі раней пытанне, выкладзенае ў звароце ўжо разглядалася-у звароце павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.
ТЭРМІНЫ РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ.
Пры паступленні пісьмовага звароту, які змяшчае пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі прадпрыемства, такі зварот на працягу пяці рабочых дзён накіроўваецца для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, а заяўнік паведамляецца ў той жа тэрмін, альбо пакідаецца без разгляду па сутнасці з паведамленнем пра гэта заяўнікаў з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
ЗАЯЎНІКІ АБАВЯЗАНЫ:
- падаваць звароты ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
- ветліва ставіцца да работнікаў прадпрыемства, не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
- своечасова інфармаваць прадпрыемства аб змяненні свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту; выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб” і іншымі заканадаўчымі актамі.
ПРАДПРЫЕМСТВА АБАВЯЗАНА:
- забяспечваць уважлівае, адказнае, добразычлівае стаўленне да заяўнікаў;
- не дапускаць фармалізму, бюракратызму, цяганіны, прадузятага, нетактоўнага паводзін, грубасці і непавагі да заяўнікаў;
- прымаць меры для поўнага, аб’ектыўнага, усебаковага і своечасовага разгляду зваротаў;
- прымаць законныя і абгрунтаваныя рашэнні;
- інфармаваць заяўнікаў аб рашэннях, прынятых па выніках разгляду зваротаў, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных гэтым Законам;
- прымаць у межах сваёй кампетэнцыі меры па аднаўленні парушаных правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў;
- забяспечваць кантроль за выкананнем рашэнняў, прынятых па зваротах;
- вырашаць ва ўстаноўленым парадку пытанні аб прыцягненні да адказнасці асоб, па віне якіх дапушчана парушэнне правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў;
- растлумачваць заяўнікам парадак абскарджання адказаў на звароты ў выпадках, прадугледжаных гэтым Законам;
- прадстаўляць у пятнаццацідзённы тэрмін дакументы (іх копіі) і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах, арганізацыям, індывідуальным прадпрымальнікам, якія запыталі такія дакументы (іх копіі) і (або) звесткі, за выключэннем выпадкаў прадстаўлення дакументаў (іх копій) і (або) звестак на платнай аснове, а таксама на іншыя выпадкі, прадугледжаныя заканадаўчымі актамі;
- выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб” і іншымі заканадаўчымі актамі.
ПРАДПРЫЕМСТВА МАЕ ПРАВА:
- запытваць ва ўстаноўленым парадку дакументы (іх копіі) і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах;
- звяртацца ў суд для спагнання з заяўнікаў выдаткаў, панесеных у сувязі з разглядам сістэматычна накіроўваных (тры і больш разоў на працягу года) неабгрунтаваных зваротаў у адну і тую ж арганізацыю, да аднаго і таго ж індывідуальнага прадпрымальніка ад аднаго і таго ж заяўніка, а таксама зваротаў, якія змяшчаюць загадзя ілжывыя звесткі; ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб” і іншымі заканадаўчымі актамі.
РАЗГЛЯД ЗВАРОТАЎ ПА СУТНАСЦІ
Пісьмовыя і вусныя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і па пісьмовых зваротах накіраваны пісьмовыя адказы, а па вусных зваротах – абвешчаныя вусна заяўнікам падчас асабістага прыёму .
Пісьмовыя адказы могуць не накіроўвацца заяўнікам, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейснены пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаны паслугі) у прысутнасці заяўнікаў. Вынікі разгляду названых зваротаў па сутнасці афармляюцца пры дапамозе здзяйснення заяўнікамі адпаведных запісаў на зваротах альбо ў кнізе заўваг і прапаноў, якія завяраюцца подпісамі заяўнікаў, або складання асобнага дакумента, які пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг).
Калі адказ па сутнасці пытання, выкладзенага ў звароце, не можа быць дадзены без прадастаўлення інфармацыі, распаўсюджванне і (або) прадастаўленне якой абмежавана, заяўніку накіроўваецца пісьмовы адказ з паведамленнем аб немагчымасці прадастаўлення яму такой інфармацыі.
Звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца ў выпадках, калі:
- у зваротах адсутнічаюць якія-небудзь рэкамендацыі, патрабаванні, хадайніцтвы, паведамленні аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы арганізацый;
- звароты ўтрымліваюць толькі падзякі; звароты ўтрымліваюць просьбу заяўніка не накіроўваць адказ на зварот.
ПАКІДАННЕ ЗВАРОТАЎ БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУТНАСЦІ
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
- звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым патрабаванням заканадаўства аб зваротах грамадзян і заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве;
- звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, Грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, Крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначальным парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з’яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі прадпрыемства, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці прадпрыемства, не датычацца якасці тавараў, што рэалізуюцца, выконваемых работ, аказваемых паслуг;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў Кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;
- звароты ўтрымліваюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеяння альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.
Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
- не прад’яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
- звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі прадпрыемства ў якім праводзіцца асабісты прыём;
- заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;
- заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
- заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё – і відэазапіс, кіна – і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
- звароты ўтрымліваюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеяння альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.
Пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці заяўнік на працягу пяці рабочых дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.
Рашэнне аб пакіданні вуснага звароту, выкладзенага ў ходзе асабістага прыёму, без разгляду па сутнасці аб’яўляецца заяўніку ў ходзе гэтага прыёму службовай асобай, якія праводзяць асабісты прыём, з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.